Frågor & svar

Har ni öppet hela året?

Vi startar säsongen i april och slutar i september. Då är klubbstugan uppvärmd och vattnet påslaget. Övriga månader på året går det bra att nyttja klubbstugan men vatten och toaletter är avstängda.

Finns det en vindmätare?

Ja, vi har Holfuy vindmätare som mäter vindförhållandena kontinuerligt. Du hittar den på startsidan och på vår facebooksida. Den finns även som mobilapp.

Vilka vindriktingar är bäst här?

I princip alla vindriktningar, utom rak nordlig, lämpar sig för vindsurfing. Klagshamn är dock som populärast under ostliga vindförhållanden. I tillfälle av frånlandsvindar (nordlig till ostlig) bör man vara en erfaren surfare eftersom man snabbt kan komma ut på djupt vatten. Se alltid till att informera någon annan innan du ger dig ut på vattnet. Om en olycka sker ute på havet är det sjöräddningen som måste kontaktas. Klubben har en arbetsbåt som, trots att det står “Rescue” på den, ej är lämpad för sjöräddning i hård sjö.

Kan man hyra utrustning hos er?

Tyvärr, vi har inte möjlighet att administrera uthyrning men medlemmar kan låna klubbens utrustning under lördagsseglingar.

Vår skolutrustning är främst till för dom som går kurs, eller har gått kurs, och som ännu inte har hunnit skaffa egen utrustning.

 

Jag vill bli medlem i Surfclub Klagshamn?

Vi välkomnar alla vindsurfare, stora som små.

Fyll i formuläret på denna sida så behandlar vi din ansökan. Vi kollar regelbundet ansökningar.

Jag är medlem och vill få tillgång till klubbstugan?

De gånger det arrangeras lördagsseglingar kan medlemmar få en tagg tilldelad. Detta sker innan lördagsseglingen startar.

Jag är medlem och vill hyra förvaringsplats till min bräda och segel?

Alla medlemmar kan hyra förvaringsplats eller ställa sig i kö till en sådan.

Ansökan sker via formuläret på denna sida. Så fort en plats blir ledig kommer du bli kontaktad av oss.

Jag har inte fått något medlemsintyg eller bekräftelse på inbetalning?

All fakturerering från Surfclub Klagshamn sker via e-post utan några bilagor. Klubben skickar t.ex. inte ut ett medlemsintyg som bekräftelse på genomförd betalning avseende medlemsavgift. Om du inte hört något från klubben så kan du anta att betalningen är genomförd och att du därmed är medlem i klubben. Önskar du få en betalningsbekräftelse så kan du kontakta klubben via e-post. Uppge gärna fakturanummer vid förfrågan.